Das Andere Holland

Das Andere Holland

  • 30 sep 2015

“The traveler sees what he sees. The tourist sees what he has come to see.”

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op ongeveer 30%. Er is dus nog veel ruimte voor verbetering! Daarom richt RBT Rivierenland zich samen met haar partners nog nadrukkelijker op deze buitenlandse markt. Ik was de ‘Ansprechpartner‘.

Das Andere Holland
De activiteiten worden in nauwe samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel uitgevoerd onder de noemer ´Das Andere Holland´. Deze campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s. Wat verblijf betreft ligt de focus op de stedelijke en welvarende gebieden Düsseldorf, Oberhausen, Keulen, Essen en Dortmund.

Keuzes
Er is zorgvuldig bekeken wat de beste manier is om de specifieke doelgroepen met een bij hen passende boodschap en bijbehorend product te benaderen. Daarom wordt er sterk ingezet op de verkrijging van media-aandacht, waarbij de (ervarings)verhalen van de consument centraal staan. Vanzelfsprekend is een goede online vindbaarheid en integratie van de producten van de projectpartners hierin van groot belang.