Gelderse Streken

Gelderse Streken

  • 26 sep 2017

“Power is gained by sharing knowledge, not hoarding it.”

’Gelderland levert je mooie streken’, een gezamenlijk initiatief van de vier Gelderse toerismebureaus, waaronder Rivierenland. Van brede awareness (“Gelderland levert je mooie streken…”) naar het dieper uitwerken van thema’s (niches) en doelgroepen (“wat zijn precies die ‘streken’ die voor mij als persoon relevant zijn?”). Dit wil zeggen de juiste boodschap, op het juiste moment, voor de juiste doelgroep. Van een traditionele zendcampagne werd er geleidelijk meer focus gelegd op consumer engagement. Gezamenlijk bedachten we de campagnes en voerden we deze uit. Ik zorgde jaarlijks dat de activiteiten uit onze regio werden opgenomen in de cross-mediale activiteiten en in de multimediale campagne en deed de online coördinatie.

Verhalen op contentplatform
Geldersestreken.nl
 vormt het hart van de campagne. Een inspirerend, continu groeiend contentplatform waarop authentieke verhalen in verschillende verschijningsvormen (tekst, foto, video, audio, etc.) uit de vier niches en regio’s een thuis wordt gegeven. De regio’s vertellen deze verhalen niet alleen zelf maar juist anderen vertellen de verhalen. Deze aanpak heeft meer impact en wordt als authentieker ervaren. De verhalen worden opgehaald in de communities, bij partners en via een aantal campagnes.

Middelen
De activiteiten worden ondersteund met middelen zoals social media, radio, tv, online advertising, online video, influencer marketing en online & offline content integratie. Met deze samenwerking wordt geprofiteerd van gezamenlijke inkoop en wordt zoveel mogelijk bedrijfsleven gekoppeld aan Gelderse marketingacties.

Het resultaat: De effectiviteit van de campagne “Gelderse streken” wordt ieder jaar onderzocht. Uit onderzoek in 2018 blijkt dat 38% van de doelgroep bekend is met de campagne en dat 73% van de doelgroep overweegt om één van de Gelderse streken te bezoeken.