Monitor Vrijetijdseconomie

Monitor Vrijetijdseconomie

  • 27 sep 2016

“If we knew what we’re doing it would not be called research, would it?”

We kennen de enorme economische betekenis van de vrijetijdsindustrie in ons land. Dit wordt alleen maar groter. Maar wat is de economische betekenis van de vrijetijdsindustrie in Rivierenland? Om deze betekenis te bepalen wordt de Monitor Vrijetijdseconomie om de drie jaar uitgevoerd door onderzoeksbureau ZKA. In 2010 is een nulmeting uitgevoerd, in 2012 en 2015 is het onderzoek herhaald. De projectleiding voor de herhaling en de herhaling van de herhaling lag in mijn handen.

Doelgroep analyse
Een onderdeel van de Monitor is een doelgroepanalyse. In deze analyse wordt antwoord gegeven op vragen zoals: Wie is jouw beste klant? Welk boekingsgedrag heeft jouw doelgroep? Wat zijn de populairste logiesvormen? En wat zijn de meest geliefde activiteiten van de doelgroep die Rivierenland bezoekt?

Doelgroepanalyse

Naar aanleiding van de resultaten uit de Monitor van 2012 is de animatievideo gemaakt.